О нас пишет "Настаўнiцкая газета"
По результатам Пресс-тура газеты подготовлен ряд статей об учреждениях образования Гродненщины. 25 мая опубликована статья "Рука ў руцэ", посвященная проектной деятельности СШ № 12.
Адразу ўцягнулі ў школьнае жыццё і навучылі берагчы рэсурсы ў “Школе руплівых гаспадароў”, паказалі, як правільна паводзіць сябе на дарогах і ў сацыяльных сетках, весці здаровы лад жыцця, прадэманстравалі, як проста стаць валанцёрам: “дастаткова толькі жадання, а мы вас навучым”. Усе гэтыя дзеянні адбываліся падчас прэс-туру “Настаўніцкай газеты” па Гродзенскай вобласці, калі журналісты завіталі ў сярэднюю школу № 12 Гродна. Актыўная школа ў інтэрактыве дэманстравала сваё рознабаковае і цікавае жыццё, традыцыі і бачанне развіцця.
За 63 гады існавання традыцый назапашана шмат. Пуцёўку ў жыццё за гэты час атрымалі больш як 5300 выпускнікоў, больш за 200 скончылі школу з залатым медалём. Сярод славутых выпускнікоў — алімпійскі чэмпіён па баскетболе Іван Едэшка, прафесары Гродзенскага медыцынскага ўніверсітэта Уладзімір Шэйбак і Алег Хораў, дацэнт Гродзенскага дзяржаўнага ўніверсітэта імя Янкі Купалы Валерый Бойка, генеральны дырэктар расійскага “Атамфлоту” Вячаслаў Рукша. Піянерская дружына школы носіць імя былога вучня Валерыя Бабко, які па-геройску загінуў у Афганістане.
Сёння ў сярэдняй школе № 12 Гродна вучацца 650 дзяцей і працуюць 60 настаўнікаў, 12 з якіх калісьці самі былі вучнямі гэтай школы. Педагагічнае крэда калектыву — “Хочаш змяніць свет — пачынай з сябе”.
Як гаворыць дырэктар школы Ала Галавенка, галоўным прынцыпам у настаўніцкім калектыве лічаць такую работу, каб педагогі, вучні і іх бацькі былі аб’яднаны цесным колам дружалюбных і даверлівых адносін, каб усе жылі адчуваннем адзінай сям’і.
— Наш дом — гэта свет, дзе заўсёды сонечна і ўтульна, дзе жыве творчая ініцыятыва, задаюцца высокія мэты і ствараюцца ўмовы для іх дасягнення, — гаворыць Ала Іванаўна і запрашае на экскурсію па школе.
Па прыступках — ад мадэлі адаптыўнай школы, грамадска актыўнай школы да школы ўстойлівага развіцця — уздымаўся калектыў аднадумцаў. І адным з першых каменьчыкаў у фундамент такіх адносін стала работа з асаблівымі дзецьмі, якую пачалі 30 гадоў назад. Гэты складаны шлях стаў вельмі важным не толькі для гэтых дзяцей. Змяняліся і тыя, хто знаходзіўся побач з імі, у школе стваралася атмасфера талерантнасці, спагадлівасці, разумення таго, хто адрозніваецца ад цябе.
— Сёння школа з’яўляецца членам асацыяцыі “Адукацыя для ўстойлівага развіцця”, рэсурсным цэнтрам комплекснай падтрымкі энергаэфектыўнага ладу жыцця мясцовых супольнасцей.
— За апошнія гады ў выніку праектнай дзейнасці сярэдняя школа № 12 Гродна зарабіла амаль 40 тысяч еўра, якія былі накіраваны на ўдасканаленне матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстановы і энергаэфектыўныя мерапрыемствы.
— Па выніках работы за мінулы год школа заняла 3-е месца ў гарадскім аглядзе-конкурсе на лепшую арганізацыю дзейнасці сярод устаноў агульнай сярэдняй адукацыі Гродна.
Разам мы сіла
Валанцёрскі рух існуе ў сярэдняй школе № 12 амаль 20 гадоў. Першы атрад называўся “Рука ў руцэ”. Міні-праект атрада па інтэграцыі дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ў грамадства стаў пераможцам абласнога конкурсу.
— За адным валанцёрскім праектам рушылі іншыя: прапаганда здаровага ладу жыцця, фарміраванне навыкаў бяспечных і адказных паводзін, талерантнага стаўлення да дзяцей з абмежаванымі магчымасцямі, прафілактыка дзіцячага дарожна-транспартнага траўматызму. Дзейнасць нашых валанцёраў станавілася ўсё больш шматграннай, — расказвае кіраўнік валанцёрскага атрада Ганна Бучынская. — На іх рахунку больш за чатыры дзясяткі грамадска значных акцый, сем грантаў, каля паўтара дзясятка дыпломаў розных узроўняў. Валанцёры зараз аб’яднаны ў “Школу чалавечнасці”, куды ўваходзяць тры атрады: “Рука ў руцэ”, “Давер” і “Юныя інспектары руху”.
Подробнее - https://nastgaz.by/ruka-u-rutse/